Voor de 14 Twente gemeenten ben ik de regionale projectleider Toekomstscenario kind -en gezinsbescherming. Om twee redenen ben ik erg blij met deze opdracht:
* Het is een onderwerp wat me aan het hart ligt en waar we structureel niet genoeg aandacht aan kunnen schenken. Het blijft helaas ook nog steeds een 'taboe' onderwerp waar we niet graag over praten.
* De tweede heeft minder direct te maken met het onderwerp, maar meer met de regio. Als Tukker in hart en nieren, voelt het toch een beetje als thuiskomen. En valt mijn accent minder op....
Vandaag in de week van de kindermishandeling hebben we een aftrap met een inspiratiebijeenkomst over de visie op gefaseerd samenwerken. Al eerder is in de regiovisie afgesproken om dit als gemeenten en ketenpartners te omarmen. In het kader van het Toekomstscenario investeren we weer in het op het netvlies zetten en houden. Hierbij gaan we nadrukkelijk uit van 0 tot 100. Het gaat niet alleen over kindermishandeling, maar ook over partnergeweld, ouderenmishandeling etc.