Het zit er op...

Datum: 20-06-2024

Twee jaar geleden ben ik begonnen als externe programmamanager sociaal domein uitvoering bij de gemeente Zevenaar. Het eerste jaar was het vooral zorgen voor een goede basis. Zo zijn alle werkprocessen opgesteld, is er op basis van een caseloadberekening een omslag van inhuur naar structurele formatie gemaakt, ligt er een onboarding -en opleidingsplan en is de pilot Zorg & Veiligheid structureel ingebed. Ook is er veel ingezet op coaching en deskundigheidsbevordering van professionals.

In het tweede jaar hebben we veel stappen gezet vooruitlopend op de Hervormingsagenda Jeugd. Zoals korte lijnen en goede werkafspraken met de GI, POH jeugd huisartsen, inzetten op een sterke sociale basis, een stevig fundament in het kader van Huiselijk Geweld en Kindermishandeling en voorkomen uithuisplaatsingen.

Het zit er op.... Voor mij dan! Want er is veel gebeurd, maar er zijn nog zeker stappen te maken. Wat dat betreft staat het sociaal domein nooit stil.

Ik wil iedereen bedanken voor de samenwerking en de tijd en energie om samen te bouwen aan een stevig fundament.


Het zit er op...